Tuesday, March 26, 2013

J-popcon

Jeg ved godt, det er 9 dage siden, j-popcon sluttede, men... ja, jeg har været for doven til at skrive et indlæg om det. Nok mest fordi der ikke er meget at skrive om. Selvom jeg rendte rundt med mine super dejlige venner (som jeg elsker!), så var det nemlig den mest skuffende con, jeg har været til. Ikke fordi connen var dårlig planlagt eller events'ene dårlige eller noget, det var skam helt fint - jeg synes bare cosplaymiljøet har ændret sig. Andre virker ikke ligeså irriterede over det, som jeg selv er, hvilket jeg godt forstår, da jeg kom ind i det noget før, de gjorde, så jeg har virkelig set forvandlingen fra venlige, sjove, nørdede typer, der kan snakke og grine med hinanden til... ja, cosplayere, der fokuserer alt for meget på popularitet, konkurrence og sin gruppe. Det er simpelthen folkeskolen om igen. Måske er det, fordi der er kommet så mange yngre cosplayere til. Eller måske ikke... jeg aner det ikke.
Det kunne selvfølgelig også bare være mig, der lægger alt for meget i det, haha!

Nå, tilbage til connen! Well, turen derhen om fredagen var mega besværlig, for skolen tog en tur ud på Kongens Nytorv, så jeg skulle hele vejen tilbage på skolen for at tage kostume på for derefter at tage afsted igen (jeg tog 1A fem gange den dag!), men tja, jeg var der i rimelig god tid. Køen var virkelig kort i forhold til sidste år, hvor nogen folk stod i kø i halvanden time.
Jeg cosplayede gakuen Naruto hele fredag, hvilket fungerede godt.
Lørdag skulle jeg være Ash Ketchum, men jakken, som jeg tidligere havde rettet lidt på, sad virkelig mærkeligt på mig, så jeg fik pludselig stress på. Hvem skulle jeg cosplaye?! Så... det endte med, at jeg cosplayede Mickey Mouse (Hos Mickey - versionen med jakkesæt). Min mor blev ved med at sige hvor sød, jeg så ud med det på - pfffffff! Jeg ankom ret sent lørdag, for alle mine venner ankom bare vildt sent, så jeg sad derhjemme og kedede mig og ville bare afsted. Buhu!
Heldigvis holdte Blondi og Malou en all-night'er, så jeg kunne dukke tidligt op søndag og rent faktisk have nogen at gå rundt sammen med. Jeg cosplayede den unge version af James Potter den dag. Min Snape, som havde spurgt mig lang tid før, om vi skulle cosplaye dem sammen til j-pop, ville desværre ikke alligevel. Jeg er ikke sur på hende overhovedet, men det kunne nu have været lidt rart at få at vide i det mindste dagen før, så jeg kan overveje andre cosplays, så jeg ikke går rundt helt... forever alone.
Nå, men det var da en okay con. Især tak til Blondi, Malou, Jerntog, Lars og Luifer. I er perfekte på alle måder <3
Next stop - SVS con!

Until Next time, peeps!

No comments:

Post a Comment